Garantie

Capitolul 3 - Garanţie (parte integrantă a Termenilor şi Condiţiilor)

Toate Produsele comercializate de Companie pe Website beneficiază de condiții de garanție conforme cu legislația în vigoare și cu politicile comerciale ale producătorilor și furnizorilor. Produsele sunt noi, sunt comercializate în ambalaje originale și provin din surse autorizate de fiecare producător în parte. Compania emite către Cumpărător un certificat de garanție care va fi transmis împreună cu factura fiscală.

Produsele ce fac obiectul facturii emise de către Companie sunt originale sau interschimbabile cu piesele originale conform cataloagelor și listelor editate de producători.
Produsele sunt fabricate conform normelor europene de calitate și certificate de către producători cu EN DIN ISO 9001/9002; QS9000 etc .
Garanția se aplică în conformitate cu Legea Nr. 449/2003 si Legea Nr. 296/2004.

A. Condiţii

Se acordă garanție pentru produsele comercializate de către Companie, după cum urmează:
    a) Garanție de 12-18 luni pentru piesele de schimb aferente produselor de folosință îndelungată conform Legii Nr. 449/2003.
    Excepţie de la punctul a) fac următoarele produse:
    a1) Componentele de suspensie de la producătorul Pedders Suspension Australia, a căror Garanţie este de 24     luni SAU 48000 km;
    a2) Componentele de frână de la producătorul DBA Brakes Australia, a căror Garanţie este de 12 luni SAU     24000 km;
    a3) Componentele de ambreiaj de la producătorul Xtreme Outback, a căror Garanţie este de 12 luni.
    b) Garanția consumabilelor se acordă numai în cazul defectelor de fabricație.
    c) Produsele care în perioada de garanție prezintă defecte de material, de funcționare sau de fabricație, vor fi înlocuite gratuit cu altele noi similare, conform Legii Nr. 449/2003.

Termenul de garanție curge de la data vânzării produsului.

Compania este exonerată de răspunderea privind garanția sau aceasta poate fi anulată în următoarele cazuri:
    - piesa nu a fost montată într-un service de specialitate, autorizat de R.A.R. pentru tipul de autovehicul deținut de Cumpărător și pentru care a fost achiziționată piesa;
    - piesele electrice și electronice (relee, module de comandă, senzori, siguranțe etc.), piesele care funcționează în ulei (ax came, pinioane, cutie viteze, cutie transfer etc.) și piesele de direcție (pompe de servodirecție, casete de direcție etc.) nu au fost montate la un reprezentant autorizat de fabricantul auto;
    - piesa s-a defectat datorită unui montaj incorect sau datorită montării împreună cu piese conexe uzate, defecte sau modificate;
    - piesa a fost greșit aleasă de către Cumpărător sau/și a fost utilizată pentru alt scop decât cel indicat în catalogul producătorului;
    - piesa nu a fost identificată corect din cauza prezentării de către cumpărător a unor date eronate sau la montaj nu s-a comparat cu piesa de înlocuit;
    - piesa s-a uzat sau s-a deteriorat din cauza suprasolicitării, a întreținerii incorecte sau insuficiente a autovehiculului, a neîndeplinirii reviziilor periodice conform recomandărilor producătorului auto; service-ul care a efectuat montajul nu a stabilit verificările sau reglajele ulterioare;
    - autovehiculul a fost folosit în alte scopuri decât cel prevăzut de constructor sau a fost exploatat în condiții necorespunzătoare: porniri cu robot sau prin tractare, depășirea greutații maxime admise, modificare a instalației electrice, alte modificări de orice natura;
    - autovehiculul a fost accidentat sau a suferit avarii produse de factori externi, atmosferici sau de altă natură (șocuri - termice, electrice, mecanice);
    - piesele prezintă urme de lovituri, zgârieturi, îndoituri, rupturi, deformări sau au suferit acțiunea unor factori externi procesului normal de funcționare;
    - piesele prezintă o uzură normală, firească.

Piesele ce fac obiectul unei reclamații în garanție vor fi expediate de către Cumpărător însoțite de următoarele documente:
    > copie factură de achiziție emisă de Companie;
    > copie certificat înmatriculare autovehicul sau copie carte identitate;
    > deviz de montaj în service autorizat R.A.R. în care să fie menționată data montării și numărul de kilometri la montare/demontare, însoțit de factură;
    > copie autorizație R.A.R., a service-ului în care s-a efectuat reparația;
    > nota de constatare emisă de un service autorizat R.A.R. prin care se constată și se descrie detaliat defecțiunea; în cazul componentelor electronice este necesar rezultatul diagnozei electronice din care să rezulte defecțiunea reclamată (listare tester cu codurile de eroare sau de defecțiune afisate).

Garanția acoperă cel mult valoarea integrală a produsului reclamat.

Pentru orice cerere de garanție se va răspunde în termen de 10 zile lucrătoare de la data înregistrării. În cazurile speciale în care nu se poate constata în cadrul Companiei deficiența produsului și este necesară efectuarea unei expertize de către compania producătoare, ne rezervăm dreptul de a remedia reclamația nu mai devreme de data primirii rezultatului în scris din partea producătorului.

B. Declaraţie de conformitate

     Compania asigură, declară şi garantează pe propria raspundere, conform prevederilor art. 5 din H.G. nr. 1022/2002 privind regimul produselor şi serviciilor care pot pune în pericol viaţa, sănătatea, securitatea muncii şi protecţia mediului, pe baza declaraţiei de conformitate emisă de producător, că produsele la care se referă prezentul document nu pun în pericol viaţa, sănătatea, securitatea muncii şi nu produc un impact negativ asupra mediului şi sunt în conformitate cu standardele europene.